“Ölçme ve Değerlendirmede Yapay Zeka Uygulamaları” Konulu Seminer Gerçekleştirildi

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilimsel Yayın Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen akademik etkinlikler kapsamında, 15 Nisan 2025 Salı günü “Ölçme ve Değerlendirmede Yapay Zeka Uygulamaları” başlıklı bir seminer gerçekleştirildi. Eğitim Bilimleri Fakültemizden Dr. Halime Yıldırım Hoş’un konuşmacı olarak yer aldığı seminerde, yapay zeka teknolojilerinin eğitimde ölçme ve değerlendirme süreçlerine entegrasyonu, güncel uygulama örnekleri ve bu teknolojilerin öğretim elemanları ile öğrenciler açısından sunduğu fırsatlar ele alındı. Etkinliğe, Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Yaşar Bülbül, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Eyüp Sevimli ve dekan yardımcıları ile birlikte Eğitim Bilimleri Fakültesi öğretim üyeleri ve lisansüstü öğrenciler katılım sağladı.

Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Eyüp Sevimli açılış konuşmasında yapay zeka teknolojilerinin yalnızca eğitim alanında değil, günümüz yaşamının tüm boyutlarında etkili bir dönüşüm yarattığını vurguladı.

Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Yaşar Bülbül ise yapay zeka teknolojilerinin getirdiği dönüşüm noktasında akademik araştırmalar açısından da oldukça önemli olduğunu ifade ederek, üniversitelerin teknolojiye yön veren değil, teknolojiyle birlikte dönüşen kurumlar olarak kendilerini yeniden konumlandırmaları gerektiğini vurguladı.

Seminerde yapay zeka kavramının tarihsel gelişimi ve dönüşümü, eğitimdeki farklı uygulama biçimleri ve özellikle ölçme ve değerlendirme alanında yapay zekanın yansımaları ele alındı. Katılımcılar, makine öğrenmesi yöntemlerinin kullanıldığı modellerin veri işleme gücü kadar, bu sistemlerde karşılaşılan yanlılık (bias) sorunları üzerine de bilgilendirildi. Değerlendirme süreçlerinde algoritmik adaletin ve şeffaflığın nasıl sağlanabileceği üzerine örnekler verilerek, yapay zekanın yalnızca teknik bir araç değil, aynı zamanda etik sorumlulukları da beraberinde getiren bir sistem olduğu vurgulandı.

Etkinlik, sadece mevcut uygulamalara dair bilgi paylaşımıyla sınırlı kalmayarak, aynı zamanda bu alanda geliştirilebilecek yeni araştırma soruları ve disiplinlerarası proje fikirlerine de ilham verdi. Yapay zekanın eğitim bilimlerinde yenilikçi kullanımı, öğretim tasarımı, öğrenci izleme sistemleri ve uyarlanabilir değerlendirme araçları gibi birçok alt başlıkta araştırmacılar için yeni çalışma alanları ortaya koydu.