Üniversitemizde 2025-2026 Akademik Yılı Açılışı Gerçekleştirildi

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından 2025-2026 akademik yılı açılışı vesilesiyle düzenlenen “İlk Ders: Hekim, Hâkim, Hikmet” programı, 29 Eylül 2025 Pazartesi günü Âşık Paşa Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Programa; Rektörümüz Prof. Dr. Gülfettin Çelik, Tıp Fakültemizin Dekanı Prof. Dr. Sadrettin Pençe ve programın konuşmacısı Prof. Dr. Sadettin Ökten’in yanı sıra akademisyenlerimiz ve öğrencilerimiz katıldı.

 

“Gazze Anadolu’dur”

Selamlama konuşmaları ile başlayan programda Tıp Fakültemizin Dekanı Prof. Dr. Sadrettin Pençe, Gazze’nin tarihî ve kültürel önemine dikkat çekti. Pençe, bir asır önce yaşanan savaşlarda Anadolu’dan yaklaşık 20.000 insanın Gazze’de şehit düştüğünü hatırlatarak “Gazze Anadolu’dur” dedi.

Üniversitenin akademik kadro, laboratuvarlar, kütüphane ve Ar-Ge merkezlerinin öğrencilerin kullanımına hazır olduğunu vurgulayan Pençe, bilginin hızla değiştiğine dikkat çekti ve yapay zekânın hayatın her alanına girdiğini, moleküler tıbbın ve kişiselleştirilmiş tedavi yöntemlerinin önem kazandığını belirtti. Öğrencileri araştırma ve proje odaklı düşünmeye davet eden Pençe, BİLTAM laboratuvarları ve Türkiye’nin en büyük üniversite kütüphanesinin aktif şekilde kullanılmasını önerdi.

 

“Bireysel, toplumsal ve küresel ölçekte sorumluluk almak zorundayız”

Rektörümüz, programda gerçekleştirdiği konuşmada güncel insani krizlere dikkat çekerek, özellikle Filistin ve Gazze’de yaşananların sadece ülkemizin değil tüm insanlığın ortak sorunu olduğunu vurguladı. “İnsanoğlunun bazı tarihî döngülerden geri dönmesi gerekmiş olabilir, ancak çaresiz değiliz. Çözüm için bireysel, toplumsal ve küresel ölçekte sorumluluk almak zorundayız.” dedi.

Konuşmasının devamında üniversitemizin fiziki altyapısına değinen Çelik, “Yemekhanemiz hizmete açıldı, Teknopark Göztepe binamız tamamlanmak üzere. Artık öğrencilerimiz, modern imkânlara sahip bu merkezde eğitim görebilecek.” sözleriyle gelişmekte olan üniversitemizin, öğrenci merkezli olacak şekilde eğitim ve araştırma altyapısını güçlendirdiğini belirtti. Ayrıca eğitimin sadece bilgi aktarımı olmadığını, kültürel hafıza ve toplumsal bağlarla desteklenmesi gerektiğini ifade eden Rektörümüz, öğrencileri sosyal ve kültürel deneyimlere önem vermeye çağırdı.

 

“Zihninizde kavramsal bir yapı oluşturmazsanız, başkalarının yapılarına bağımlı olursunuz”

Selamlama konuşmalarının ardından ilk dersi gerçekleştirmek üzere sözü alan Prof. Dr. Sadettin Ökten, hekimlik deneyimini hasta ve hasta yakını perspektifinden ele aldı. Ökten, “Ben hekim değilim. Ancak bir hasta veya hasta yakını olarak hekimin varlığına anlam kazandırıyorum. Hekim ve hasta, birbirini tamamlayan iki unsurdur.” dedi. Ökten, hastalık ve hasta kavramlarını tanımlayarak tıbbın hem bilim hem de sanat yönüne değindi. “Hastalık, vücudun normal işleyişinin bozulmasıdır. Hekim, tanı ve tedavi sürecinde hem bilimsel hem de insani bir yaklaşım benimsemelidir.” ifadelerini kullandı.

Genç öğrencilere kavramsal yapıların önemini hatırlatan Sadettin Ökten, “Zihninizde kavramsal bir yapı oluşturmazsanız, başkalarının yapılarına bağımlı olursunuz. Kendi kavramsal yapınızı inşa edin ve düşünerek varlığınızı ortaya koyun.” dedi. Ayrıca şifa ve salah kavramları üzerinden hekim-hasta ilişkisi, tedavi yöntemleri ve tıbbın etik boyutunu da ele aldı.

Programın ardından Rektörümüz, açılış günü kapsamında Edebiyat Fakültesinden bir dersi ziyaret etti. Gün boyu devam eden etkinliklerde çeşitli fakültelerimizde Rektör ve Rektör Yardımcılarımız tarafından yeni öğrencilerimize öğrenci kartları teslim edildi ve hoş geldin hediyeleri takdim edildi.

Program, yeni öğrencilerin üniversiteye adaptasyonunu desteklemesi açısından önemli bir fırsat sundu. Açılış dersleri, öğrenci kartı ve hediyelerin dağıtımı ile öğrenciler hem akademik hem de sosyal olarak karşılanırken yapılan bilgilendirmeler, öğrencilerin araştırma ve proje odaklı bir bakış açısıyla eğitim hayatlarına başlamalarını teşvik etti. Öğrencilerimizin üniversiteye aidiyet duygusunu güçlendiren program, modern eğitim ve araştırma imkânlarından etkin şekilde faydalanmaları için onlara rehberlik etti.