İŞKUR Gençlik Programı kapsamında “İş Ahlakı, Motivasyon ve Stres Yönetimi” Konulu Eğitim Düzenlendi

Öğrencilerimizin ilgi alanlarını keşfetmesini sağlamak ve başarının asıl anahtarı olan azim, kararlılık ve hedef yönelimi gibi karakter özelliklerini disiplinli bir şekilde inşa etmelerine yardımcı olmak amacıyla İŞKUR Gençlik Programı kapsamında düzenlenen “İş Ahlakı, Motivasyon ve Stres Yönetimi” konulu eğitim, akademisyenlerimizden Dr. Öğr. Üyesi Numan Turan eğitmenliğinde 24 Aralık 2025 Çarşamba günü Merkez Kütüphane Ziraat Bankası Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

​”Motivasyon İnşa Edilebilir Bir Süreçtir”

​Motivasyonun sadece geçici bir duygu olmadığını, aksine sinirsel ve tarihsel altyapısı bulunan inşa edilebilir bir süreç olduğunu belirten Dr. Öğr. Üyesi Numan Turan; bu kavramı akademik literatürdeki beklenti, araçsallık ve değer bileşenleri üzerinden formüle ederek katılımcılara sundu. Bireyin bir uğraş içerisindeyken yorgunluk hissetmemesinin gerçek bir tutku göstergesi olduğunu ifade eden Turan, öğrencilere ancak “bedel ödemeye razı oldukları” alanlarda gerçek başarıya ulaşabileceklerini belirtti.

​Konuşmasında Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi’ne de değinen Turan, gelişim ihtiyaçlarının yoksunluk ihtiyaçlarıyla girdiği dinamik etkileşimin bireysel başarı üzerindeki kritik rolünü anlattı. Özellikle “kendini gerçekleştirme” noktasına ulaşmanın bireyin zihinsel yazılımını doğru yapılandırmasıyla mümkün olduğunu ifade etti. Devamında Lewis Terman tarafından gerçekleştirilen ve 75 yıl süren meşhur “Genius” araştırmasının verilerini katılımcılarla paylaşan Turan, çok yüksek IQ seviyesine sahip bireylerin hayat boyu takibi sonucunda ulaşılan verilerin, zekânın tek başına başarıyı garantilemediğini kanıtladığını belirtti. Başarıyı getiren asıl farkın azim, kararlılık ve hedef odaklılık olduğunu bilimsel verilerle ortaya koyan Turan, başarının bir “donanım” (IQ) meselesinden ziyade bireyin zihinsel “yazılımını” nasıl güncellediğiyle ilgili olduğu tezini savundu. Son olarak bir alanda yetkinlik kazanmanın disiplinli bir çaba gerektirdiğini belirten Turan, usta olabilmek için gereken “3.000 saat” kuralını hatırlatarak en az üç yıllık istikrarlı bir çalışma sürecinin kaçınılmaz olduğunu ifade etti.

Öğrencilerimiz için kişisel bir yol haritası niteliği taşıyan eğitim, onlara tutkuyu keşfetmenin ve disiplinli bir çabayla hedef odaklı kalmanın profesyonel yetkinliğe giden en sağlam yol olduğu bilincini kazandırdı.