Tarih Topluluğu II. Öğrenci Sempozyumu Gerçekleştirildi

İstanbul Medeniyet Üniversitesi Tarih Topluluğu tarafından düzenlenen “Tarih Topluluğu II. Öğrenci Sempozyumu”, 6 Mayıs 2025 tarihinde Merkezi Derslik Binası Kırmızı Salon’da gerçekleştirildi. Hem üniversitemizden hem de Türkiye’nin çeşitli üniversitelerinden lisans düzeyindeki tarih öğrencileri, bu etkinlikte akademik çalışmalarını sunma fırsatı buldu.

Etkinlikte Salih Yılmaz, Berfin Sarıdağ, Pırıl Nur Temel, Bülent Kayıkçı, Burak Sürücü, Musab Akküç, Şevket Alptuğ Condal, Kelam Selvi, Yasin Şahin Akseki, Mustafa Onur Terzi, Şaner Mutlu konuşmacı olarak yer aldı.

Etkinliğin açılış konuşmasını gerçekleştiren Tarih Topluluğu danışman hocası Doç. Dr. Ertuğrul Ökten, konuşmasında öğrencilerin akademik gelişimlerini destekleyecek bu tür etkinliklerin önemine dikkat çekti.

Sempozyum boyunca farklı başlıklar altında gerçekleşen oturumlarda öğrenciler, tarihsel araştırmalarını akademik bir ortamda sunarak hem bilgi alışverişinde bulundu hem de sunum becerilerini geliştirme imkânı yakaladı. Sempozyumda Osmanlı tarihinden Cumhuriyet dönemine, tarih yazımı kuramlarından yerel tarih çalışmalarına kadar birçok konuda bildiriler paylaşıldı.

Sempozyum kapsamında tarih öğrencileri tarafından hazırlanan bildiriler, geniş bir yelpazeye yayılan konu başlıkları altında ele alındı. Karadeniz Bölgesi’nin tarihsel gelişimi, Türk tarih yazıcılığına dair değerlendirmeler, Edirne Mevlevî Dergâhı’nın tarihçesi, Osmanlı’da saat pazarı ve bu pazarın gelişimi gibi konular dikkat çekici başlıklar arasında yer aldı. Ayrıca, Osmanlı hizmetinde bulunan Dreyse Paşa’nın gözlemleri ve katkıları, 1906 yılında Osmanlı’da yaşanan vergi ayaklanmaları, Osmanlı İmparatorluğu’nun I. Dünya Savaşı’na giriş süreci ile I. Balkan Savaşı’nın kaybedilme nedenleri gibi siyasi ve toplumsal olaylara odaklanan çalışmalar da sunuldu. Bunların yanı sıra, İslam düşüncesinde “fıtri” ve “umumi” görüşlerin yeniden değerlendirilmesi, faşizmin tarihi üzerine yapılan analizler ve 1961 Anayasası’nın özgürlükler bağlamında ele alınması gibi kuramsal ve ideolojik boyutu güçlü çalışmalar da sempozyuma akademik derinlik kattı.

İstanbul’daki farklı üniversitelerin tarih bölümlerinden öğrencilerin de yoğun katılım sağladığı sempozyum, gün boyu süren oturumlar boyunca interaktif bir ortamda devam etti. Katılımcıların sunumlarının ardından gelen sorularla fikir alışverişinde bulunma imkanı bulduğu sempozyum, lisans düzeyindeki öğrencilerin akademik yazım ve sunum deneyimi kazanmasına katkı sağladı. Sunulan bildirilerin sonrasında makale formatında derlenerek sempozyum kitabında toplanması planlanan sempozyum ile, öğrencilere hem akademik ifade becerisi hem de yayıncılık disiplini kazandırmak hedeflendi.